Разлика између дигиталног маркетинга и интернет оглашавања

Разлика између дигиталног маркетинга и интернет оглашавања

Свака фирма која жели успешно да послује зна да је маркетинг веома важан за развој пословања. Без обзира да ли се бавите продајом или услужном делатношћу, у данашњем дигиталном добу, веб сајт и дигитални маркетинг су кључ успеха и раста. За разлику од традиционалног маркетинга, дигитални или интернет маркетинг има више предности. Пре свега, раст броја људи који користе интернет је чињеница које смо сви свесни већ годинама уназад. Друштвене мреже су постале простор умрежавања људи, како приватно тако и у пословне сврхе. Које год животне доби били, корисници интернета у све већој мери користе мобилне телефоне као главни прозор у виртуелни свет. Све су ово разлози који иду у прилог чињеници да је данас успешно пословање немогуће без интернет маркетинга. Он је често бржи и ефикаснији од традиционалног маркетинга, динамичан и усмерен на крајњег корисника, а не ретко и захтева мање улагања.

Сигурни смо да се често срећете са терминима као што су дигитални маркетинг и интернет оглашавање. Они се често користе као синоними, али је важно разумети разлику између њих, како бисте могли ефикасно да управљате својим онлјан присуством. 


Шта је дигитални маркетинг?

Интернет маркетинг, познат још и као онлајн или дигитални маркетинг, представља широк спектар стратегија и тактика које користе дигиталне канале за промоцију бренда, производа или услуга. Од веб сајта до друштвених мрежа, он обухвата све маркетиншке активности које вам помажу да се повежете са циљном публиком, вашим потенцијалним или постојећим купцима, у онлајн свету. 


Кључни елементи или типови дигиталног маркетинга су: 

  • Оптимизација за претраживаче ( Search engine optimization, SEO ) - овде спадају технике и активности које за циљ имају побољшање видљивости вашег сајта на претраживачима
  • Маркетинг садржаја ( Content marketing ) - креирање и пласирање квалитетног и релевантног садржаја који привлачи али и задржава кориснике
  • Имејл маркетинг - слање циљаних порука потенцијалним и постојећим купцима
  • Маркетинг на друштвеним мрежама - коришћење платформи као што су Facebook, Instagram, Linkеdin, TikTok,  за интеракцију са пратиоцима, као и промоцију бренда, услуга и производа
  • Видео маркетинг - креирање садржаја за промоцију производа или услуга на платформама као што су YouTube или TikTok
  • Маркетинг на мобилним уређајима - коришћење различитих платформи, апликација или смс порука за интеракцију са корисницима и купцима
  • Интернет оглашавање - тактике и стратегије на интернету које укључују плаћене промотивне активности у виду интернет реклама

Дигитални маркетинг захтева холистички приступ, где се све ове стратегије интегришу како би се постигли најбољи резултати. 


Шта је интернет оглашавање? 

Интернет оглашавање је само један део свеобухватне маркетиншке стратегије коју називамо дигитални маркетинг. Овај мали шраф је не само саставни, већ и веома важан део велике машинерије интернет маркетинга. Интернет рекламирање је део интернет маркетинга, а маркетинг није само и искључиво рекламирање. Огласи односно рекламе су онај видљиви део маркетинга, као врх леденог брега, па их зато већина људи поистовећује. Плаћено интернет оглашавање је у фокусу овог сегмента дигиталног маркетинга, а односи се на плаћене промотивне активности на интернету. Најчешћи облици интернет оглашавања укључују: 


  • Плаћање по клику ( Pey per click, PPC ) - интернет оглашавање где плаћате само онда када неко кликне на ваш оглас тј., рекламу. Најпознатији пример је Гугл оглашавање , односно Google ads. 
  • Банер огласи - визуелни огласи који се приказују на сајтовима или друштвеним мрежама
  • Оглашавање на друштвеним мрежама - плаћени огласи на платформама као што су Facebook, Instagram или Linkedin
  • Видео огласи - плаћени огласи који се приказују пре, током или након видео садржаја који гледате, на платформама као што је YouTube.
  • Природно оглашавање ( Native advertising ) - плаћени садржај који се приказује у форми која одговара платформи на којој се налази, као што су спонзорисани чланци или препоручени садржај.


Која је разлика између дигиталног маркетинга и интернет оглашавања?

Разумевање разлика између дигиталног маркетинга и интернет оглашавања је кључно за креирање успешних кампања. С тога вам представљамо главне разлике између ова два појма и приступа. 


Шири спектар или фокусирна промоција


Дигитални маркетинг обухвата све аспекте онлјан промоције и односа с корисницима, укључујући и неплаћене стратегије као што су SEO и маркетинг садржаја. Ове тактике раде заједно на дугорочном грађењу бренда и привлачењу корисника и задржавању истих. 

Интернет оглашавање, насупрот томе, специфично се фокусира на плаћене рекламне кампање које дају брже резултате. Интернет огласи су одлични за тренутну видљивост и генерисање брзог промета. Они су на крају крајева, део шире дигиталне стратегије. 


Дугорочна вредност или краткотрајна добит


Дигитални маркетинг стреми ка изградњи дугорочног односа с корисницима. Кроз сталне интеракције, квалитетан садржај и оптимизацију сајта за претраживаче, ствара се база лојалних купаца која ће са временом донети већу вредност.

Интернет оглашавање, с друге стране, омогућава брзо повећање видљивости и може бити веома ефикасно у довођењу саобраћаја на ваш сајт. Ово је од изузетне важности уколико тек стартујете са презентацијом на интернету. Дугорочне статегије дигиталног маркетинга за повећање видљивости сајта захтевају време. Ту на сцену ступа моћ интернет рекламе, која значајно доприноси већем броју посета на сајт. Важно је напоменути, да је за интернет оглашавање потребно константно улагање средстава, али и да је неопходно у условима велике и растуће конкуренције. 


Колико је важан веб сајт


Не смемо заборавити кључну ствар у сваком онлајн бизнису. Ако замислимо дигитални макретинг као једно разгранато дрво, у корену стабла лежи оно главно, а то је веб сајт. Без квалитетног и доброг сајта видљивост бизниса на интернету је немогућа. Све промотивне активности воде кориснике на сајт. Ту се они информишу о вашем бренду, производу и услугама. Ту на крају треба да обаве и жељену акцију, пријаву за услугу или куповину производа. Једна од грана је интернет оглашавање. Да би ваш бизнис растао и развијао се као дрво, важно је водити рачуна о свим његовим деловима. 


Дрво дигиталног маркетинга

Закључак 

Разлика између дигиталног маркетинга и интернет оглашавања лежи у ширини њиховог обухвата и приступа. Док интернет оглашавање пружа брже резултате кроз плаћене кампање, дигитални маркетинг захтева дугорочну стртегију која интегрише различите канале и тактике. 

За власнике бизниса који желе да максимално искористе предности присуства на интернету, препоручљиво је користити обе стратегије. Осмислите првенствено стратегију пословања а затим и стратегију дигиталног маркетинга, која ће корак по корак радити на остваривању задатих циљева. У овоме вам може помоћи знање и експертиза агенције за дигитални маркетинг .

Знање је моћ. Разумевање како да користите предности дигиталног маркетинга и интернет оглашавања може бити прекретница за ваше пословање. Оптимизовањем маркетиншких кампања (пре свега плаћених реклама), грађењем дугорочне стртегије (комбиновањем плаћених и органских метода), креираћете вредност која ће привући и задржати кориснике ваших услуга или купце, и учинити да се они изнова враћају вашем бренду. 

Немојте чекати да конкуренција преузме предност. Улагањем у праву стратегију интернет оглашавања можете брзо унапредити ваше пословање. Не дозволите да ваш бизнис заостаје. Искористите моћ дигиталног маркетинга и интернет оглашавања, дугорочно градите ваш бренд и повећајте обим услуга и продаје.


Контактирајте нас