Потреба за дигиталним маркетингом у последњих неколико година се вишеструко увећала захваљујући технологији која је променила начин на који потрошачи истражују, оцењују и купују производе и услуге.
За само 30 година, маркетинг се из корена променио захваљујући дигитализацији. Огласи на интернету су нови билборди, подкасти су заменили радио, а драматичан скок у развоју вештачке интелигенције прети да револуционизује садашње схватање технологије.
Људи живе, раде, комуницирају, опуштају се, уче и купују онлајн.
Фирме које желе да се у правом тренутку и на прави начин појаве пред своје купце, не би требало ни тренутак да размишљају да ли им је дигитални маркетинг потребан. Он је сада неопходан!
Ако прочитате овај текст до краја, схватићете важност дигиталног маркетинга и како он може допринети свеопштем напретку вашег пословања.
Како бисте повећали број потенцијалних и остварених купаца , неопходно је увећате своје онлајн присуство и учините да се ваша циљна публика постане свесна постојања вашег бренда.
Свеобухватна стратегија дигиталног маркетинга може брже, ефикасније и јефтиније да вас доведе до ваше циљне публике, ако је упоредимо са традиоционалним маркетиншким стратегијама.
Разлог за то је бројност и учинковитост канала преко којих можете доћи до својих купаца. Ово су најпопуларнији:
Дигитални маркетинг смањује укупно улагање у промоцију бренда и јача његову позицију и препознатљивост на тржишту.
Ако је ваша примарна стратегија оглашавање на телевизији или у штампаним медијима, једини начин да унапредите свест о бренду је да уложите више новца у рекламе.
С друге стране, помоћу канала дигиталног маркетинга можете побољшати видљивост бренда бесплатно или уз значајно мању потрошњу.
Како бисте лакше донели одлуку о исплативости одређених канала, одредите буџет за тестирање. Покрените огласе на више канала, како традиоционалних тако и дигиталних, па упоредите који је исплативији.
Главни бенефит дигиталног маркетинга је његова моћ да придобије нове купце за знатно мању цену него што то могу канали традиционалног маркетинга. Цена придобијања појединачног купца се добија када укупну потрошњу на маркетинг поделите са бројем купаца које сте придобили у одређеном периоду.
Нижа цена придобијања купца доноси увећање зараде и умањење трошкова маркетинга. Самим тим, остварује се већи повраћај уложених средстава у маркетинг.
Онлајн маркетинг умањује трошкове придобијања купаца тако што омогућује:
Маркетинг се често састоји из бројних активности које се или понављају, или их има пуно. Још једна јака страна дигиталног маректинга је та што омогућује аутоматизацију ових активности. Аутоматизовањем се штеде ресурси ваше фирме и подиже ефиксност и исплативост улагања у маркетинг.
Аутоматизација може бити веома корисна ако желите да развијете квалитетно корисничко искуство и подршку. На овај начин ослобађате средства која се могу усмерити на неки други аспект маркетинга.
Аутоматизација, између осталог, подразумева:
Улагањем у дигитални маркетинг, свака фирма и бренд има прилику да на једниствен начин комуницира са својим потенцијалним купцима. Расположиви алати омогућују маркетарима да персонализују и сегментирају сваку кампању и нациљају баш оне публике које су највредније вашем бренду.
Како бисте на прави начин дошли до квалитетних потенцијалних купаца, најбоље је да баратате подацима из прве руке, тј. подацима које су посетиоци на сајту својевољно поделили. Када имате податке из прве руке, можете сегментирати публику и креирати лични приступ за сваку групацију.
Када завршите са сегментирањем публике, време је да порадите на начину комуникације. Тон и садржај ће умногоме диктирати потребе и интересовања људи у одређеном сегменту. Овај приступ ће учинити да ваши купци осећају као да је услуга направљена како би задовољила баш њихове потребе и решила баш њихов проблем.
Крајњи резултат и плод персонализације и сегментације је увећана стопа конверзије.
Дигитални маркетинг олакашава проналажење и придобијање потенцијалних купаца. Присуством на интернету, ваш бренд постаје видљив и може веома брзо да дође до свих људи који су заинтересовани за ваше производе или услуге.
На пример, ако време посветите оптимизацији вебсајта, повећавате шансу да се баш тај садржај појави високо у резултатима претраге. Ако се, дакле, ваш сајт појављује често за одређену претрагу, то значи да ће се и број посета повећати. Сваки посетилац вашег вебсајта постаје потенцијални купац кога даљим акцијама можете претворити у правог купца који ће се враћати у вашу продавницу.
Кампање интернет оглашавања су други, веома ефикасан, начин за проналажење и придобијање клијената или купаца. Плаћеним интернет кампањама ћете се увек пласирати високо у претрази, и тиме повећати шансу да људи који трагају за решењем неког проблема дођу баш на ваш вебсајт.
Највећа снага плаћеног интернет оглашавања је могућност да се ваша реклама и порука појави испред правих људи у право време и на правом месту. Тај начин штеди и време и новац.
Репутација фирме је нешто чему би требало веома озбиљно приступити. Брендови дају све од себе да имају што боље оцене на Гуглу или платформи на коју постављају своје производе. Неколико негативних коментара и незадовољних муштерија вас могу коштати доброг дела зараде.
Једна од јаких страна дигиталног маректинга је могућност да правилном стратегијом можете градити и побољшати репутацију бренда. На пример, на располагању имате велики број софтвера који могу пратити помињања вашег бренда широм интернета, што вам омогућује брзу реакцију која може предупредити даље нарушавање репутације.
Такође, на вама је да посетиоцима ваших веб страница пружите пријатно и корисно искуство како би они заузврат оставили позитивну оцену и коментар. Веома је битно да радите на корисничком искуству, ваше задовољне муштерије могу подићи репутацију ваше фирме. Искористите ту прилику и охрабрите људе да вас препоруче.
Традиционални маркетинг има један велики недостатак: немогуће је истовремено циљати сваки ниво левка. С друге стране, дигитални маркетинг то може, и то веома ефикасно.
Квалитетном и свеобухватном стратегијом дигиталног маркетинга се може комуницирати са свим посетиоцима вебсајта, без обзира у којој фази одлуке се налазе. Порука коју шаљете особама које тек уче о вашој услузи ће се разликовати од оне коју шаљете некоме ко је већ куповао код вас.
Дакле, дигитални маркетинг омогућује да креирате и спроводите кампање на сваком нивоу продајног левка, потпуно аутоматизовано и истовремено.
Дигитални маркетинг омогућује вашем производу да се појави пред потенцијалним купцима у тренуцима када су они најспремнији да троше новац. Интернет оглашавање има моћ да мотивише купце на акцију, и то на ону коју ви желите.
Постоје различити начини да се дође до људи који су спремни да купе ваш производ или услугу. Можете их наћи помоћу релевантних кључних речи, понудити им попусте, поделити са њима основну верзију услуге коју нудите, покренути огласе који циљају људе са сличним особинама које имају ваши претходни купци итд.
Како би остварили повраћај уложеног у дигитални маркетинг, неопходно је да поставите јасне циљеве за мерење успеха . На овај начин можете лако закључити који канали оглашавања фунционишу а који не, што помаже у даљем планирању и примењивању маркетиншког плана.
Дигитални маркетинг омогућава праћење на стотине метрика чија анализа би вам могла бити од користи. Ово није случај код традиоционалних канала оглашавања.
На пример, код интернет оглашавања можете пратити колико је кликова било по реклами, колико посета вебсајту, и најбитније, колико продаја и зараде је донела одређена реклама. Такви директни увиди нису могући код традиционалног маркетинга.
Постоје различити софтвери за праћење учинка кампања дигиталног маркетинга, међу којима доминира и најзаступљенији је Google Analytics . Правилном анализом података сакупљених у аналитици можете убрзати развој своје фирме и фокусирати се на маркетиншке канале који су најисплативији.
Понашање купаца се стално мења и еволуира, а то значи да и ваш приступ маркетингу мора да се прилагођава како би остваривао резултате. Ако не испратите промене у навикама купаца, ризикујете да вас прегази време и да ваши маркетиншки напори постану превазиђени.
Дигитални маркетинг вам може помоћи да ухватите корак са навикама и жељама клијената и купаца помоћу анализе података који су вам на располагању. Ако дођете у ситуацију да порука коју шаљете купцима више не функционише, веома брзо можете кориговати кампању и наставити са бележењем добрих резултата.
Дигитални маркетинг омогућује свима исту стартну позицију. Без обзира да ли имате стартап или малу породичну фирму, ако дође до тога, можете подићи маркетинг на виши ниво и такмичити се са највећима фирмама на тржишту.
Правила интернет игре су иста за све, и постоје јасни кораци када говоримо о подизању маркетига на виши ниво. Традиоционални медији не пружају могућност и простор за лако скалирање.
Онлајн продавница може да расте много брже и јефтиније од физичке продавнице.
Дигитални маректинг помаже да дођете до купаца широм света.
Аутоматизовањем кампања отвара вам се могућност да радите нешто друго.
Искористите све бенефите дигиталног маркетинга и посматрајте како ваша фирма и зарада расту.