Како да се појавимо први на Google претрази? Ово питање смо чули много пута у комуникацији са клијентима и власницима фирми. Чини се да је ово један од главних циљева сваке компаније, поготово ако улажете у Google Ads оглашавање . У ситуацији када конкуренција расте, у неким браншама из месеца у месец, како то постићи? Први начин, који сви перципирају као најбољи је плаћено оглашавање. Претпоставка је да, ако уложимо довољно новца у Google рекламе, бићемо увек први, а самим тим и саобраћај на сајт, продаја или позиви ће само расти.
Да ли је то увек тако? Да ли се може постићи да увек и у сваком тенутку ваш сајт или ваша Google реклама заузму прву позицију у претрази? Главно питање је, да ли вам то доноси резултате које желите?
У данашњем дигиталном добу, присуство на интернету је од суштинског значаја за успех сваког бизниса. Бити први на Google претрази често се сматра светим гралом дигиталног маркетинга. Али да ли је то заиста најбољи пут ка повећању пословања?
Google је најкоришћенији интернет претраживач на свету. Свакодневно га користи преко 80% људи у Србији, како би пронашли информације, производе или услуге. Онлајн пословање сваког бизниса се у великој мери ослања на позиције веб сајта на Google претраживачу. С тога је један од важних задатака како постићи да мој сајт буде први на Google-у?
1. SЕО Оптимизација
Оптимизација за претраживаче или SЕО (Search Engine Optimization) је процес оптимизације вашег сајта, како би био што боље рангиран у органским (неплаћеним) резултатима претраге. Ово укључује истраживање кључних речи, оптимизацију садржаја, технички SЕО и изградњу линкова. Квалитетан SЕО може вам помоћи да органски дођете до врха претраге, али захтева време. За SЕО се често каже да је маратон а не спринт. Најважније у овом сегменту је бити високо позициониран за релевантне кључне речи, за оне које ваши купци претражују. Сама прва позиција сајта за било које кључне речи неће вам донети жељени саобраћај. Јер бити први за нешто што нико не претражује нема много смисла.
2. Плаћене рекламе (Google Ads)
Google Ads оглашавање омогућава брзо заузимање високих позиција на Google претрази за одређене кључне речи и термине претраге. Међутим, захтева стално улагање средстава. И овде важи сличан принцип као и за SЕО. Важна ја релевантност оглашавања, тј да ваше рекламе буду у врху претраге за оне термине који одговарају вашем бизнису, а које ваши купци претражују.
Бити у врху претраге на интернет претраживчу има своје предности :
Које су мане ?
Да ли се онда исплати бити први?
Одговор на ово питање зависи од индустрије до индустрије. Ако сте водоинсталатер и рекламирате хитне интервенције као своју услугу, бити први се дефинитивно исплати. Када пукне цев у кући и поплави пола вашег дома, нећете гледати колико мајстора нуди дату услугу, већ ћете засигурно кликнути на први телефон који се појави на Google-у. Али ако сте онлајн продавница нпр. гардеробе, бити први може донети доста кликова и саобраћаја, али често нерелевантног. На високим позицијама, ваша реклама може привући велики број купаца који се још увек нису одлучили, тј који су још увек у фази истраживања и само разгледају вашу понуду. За велике трговинске ланце и брендове ово је трошак који могу себи да приуште. Али да ли то може мали бизнис?
Прва позиција рекламе може накупити пуно нерелеватних кликова. Импулсивни купци имају навику да кликну на прво што им се појави на Google претрази. Они често и не прочитају садржај рекламе, не процене да ли је то оно што траже, те стога овакви кликови само троше буџет а не доносе вредност за ваш бизнис. Већи саобраћај ка сајту који је нерелевантан довешће до пада стопе конверзија. Једноставно речено, посетилац који је грешком кликнуо на оглас само зато што је први, брзо одлази са сајта, мале су шансе да ће постати купац и вероватно се неће враћати.
Да ли се исплати улагати у прве позиције реклама зависи и од вашег циља. За онлајн продавницу али и услужне делатности, пословање зависи од конверзија. Куповине на сајту, позиви и упити за услуге које нудите, то је оно што ће вам донети приход. Бити први на Google јесте важна ствар али не и најбитнија, јер вам неће увек донети жељене конверзије.
Прва позиција ваше рекламе на Google неће нужно бити и најбоља позиција за ваш бизнис. Иако је она добра за видљивост и свест о бренду, то не значи да је оптимална за ваш ROI (поврат на инвестирана средства) . Висок трошак који изискује прва позиција може смањити порфитабилност оглашавања. Алгоритми претраживача не узимају у обзир стопу конверзије, када додељују позицију рекламе. Критеријуми за то где ће се ваша реклама појавити су бид, тачније колико сте спремни да платите цену клика, релевантост огласа за кориснике и релевантност вашег сајта. Уколико постигнете да су сви ови парамтери на највишем нивоу и ваша реклама је прва на претрази, то не значи да ће она и конвертивати у довољној мери, да би ваше оглашавење било профитабилно. Танка је линија између остваривања великог броја конверзија и најјефтинијих кликова како би се постигла висока профитабилност. Ако подигнемо цену бида, побољшаћемо позицију огласа и веорватно добити више конверзија али на рачун укупне порфитабилности која се смањује или је чак у минусу.
Статистике показују да позиције 2 и 3 често доносе боље резултате по питању трошкова и конверзија. На пример, огласи на овим позицијама су и даље високо видљиви, али имају нижу цену по клику, док задржавају солидан број кликова и конверзија. У компетитивним индустријама, чак и рекламе на позицијама 4 или 5 су довољно високо у претрази, и велике су шансе да ће се видети. Уз то, корисници често кликћу на више огласа у фази истраживања пре доношења одлуке о куповини, што значи да прва позиција није увек пресудна за конверзију.
Најбоља позиција огласа је она која вама доносу најбоље резултате. Статистике и истраживања кажу да је најоптималнија позиција огласа између 2,5 и 5. Ово је златна средина, јер су на овим позицијама најбољи односи броја кликова, стопе конверзије и цене по клику. Однос ових метрика је такав да остварује прави повраћај на инвестирана средства, чинећи тако оглашавање профитабилним и исплативим.
Кључ за успех у Google Ads кампањама није нужно бити први, већ заузети позицију која доноси оптималан баланс између трошкова и резултата. Ево неколико савета како постићи то:
Ево једног примера из праксе. На Google Ads налогу нашег клијента у области услужних делатности експериментисали смо са различиим стратегијама бидовања за кампању на мрежи за претрагу. Жеља нам је била да тестирамо која стратегија доноси боље резултате, она која у фокусу има позицију рекламе на претрази или она која је фокусирана на конверзије. Крајњи резултати су јасно показали - стратегија која у фокусу има проналажење корисника који ће конвертовати, донела је 60% више конверзија, уз приближно исти број кликова и приказа реклама. Такође и стопа конверзије ових реклама је била знатно већа. Дакле, нисмо јурили позицију огласа већ корисника који ће конвертовати са највећом вероватноћом. Стратегија која се фокусира на позицију огласа, иако прави конверзије није довољно ефикасна.
Ово је доказ да позиција рекламе не игра увек кључну улогу. Важно је тестирати све опције које можете у Google Ads систему. Тако ћете доћи до идеалне формуле за свој бизнис, која ће донети најбоље резултате. Нас чека још додатних тестова на овом налогу, како бисмо пронашли најбоље решење за наше клијенте и допринели још већем расту пословања.
Прва позиција на Google претрази можда делује као врхунац успеха, али у пракси, важнија је релевантност . Неће свака кључна реч донети очекиване резултате ако не одражава стварне потребе ваших корисника.
У контексту реклама на интернет претраживачима, бити први често не даје жељене резултате. Иако то звучи као парадокс, бројни су докази који поткрепљују ову тврдњу. Као и код органског позиционирања, много је важније да се ваше рекламе појављују у претрази за најрелевантније и специфичне кључне речи. Ако свој циљ оглашавања вежете искључиво за позицију рекламе на Google претрази, лако можете изгубити из фокуса профитабилност. У условима велике конкуренције, треба пронаћи своје најбоље позиције. А најбоља позиција за вашу рекламу није нужно прва, већ она која доноси највише конверзија и профит. Било да је друга, трећа или чак четврта, право мерило успеха је раст прихода, добар ROI и повећан број упита.
Успешна стратегија захтева праћење података и оптимизацију, фокусирану на резултате, а не на престижну прву позицију. У коначници, најбоље оптимизоване рекламе су оне које доносе дугорочни раст и изграђују поверење ваших купаца – тамо где се квалитет и релевантност сусрећу.