Постани господар претраге - SEO водич за почетнике

Постани господар претраге - SEO водич за почетнике

SEO ( Search Engine Optimization ) или оптимизација за претраживач је кључни део сваке стратегије дигиталног маркетинга, посебно за фирме које желе да побољшају своју онлајн видљивост и привуку више купаца.

Суштина оптимизације за претраживаче састоји се у напорима да се странице вебсајта приказују што више у резултатима претраге. Дакле, пре свега, ради се на садржају који садржи кључне речи релевантне за ваш производ или услугу, како би људи који их претражују дошли баш до вас.

Упознајте се са основним и ефикасним SEO праксама које могу помоћи да се ваш вебсајт и садржај на њему рангира боље у резултатима претраге:

1. Проналажење кључних речи

Пре него што кренете у оптимизацију, битно је да сазнате које кључне речи користи ваша циљна публика када прикупља информације или жели да купи оно што ви нудите.

Коришћењем алата као што је Google Keyword Planner можете пронаћи кључне речи које су релевантне за ваш производ или услугу, као и да сазнате каква је конкуренција око тих термина претраге. 

На крају, све кључне речи које сте пронашли је неопходно инкорпорирати у садржај вебсајта, као и у мета тагове ( title, description ), како бисте омогућили претраживачима попут Google -a да препознају шта ваш сајт нуди.

2. Писање садржаја за вебсајт

Садржај на вашем вебсајту највише утиче на SEO . Дајте све од себе да садржај који постављате буде квалитетан, информативан, занимљив и да пружа одговоре на питања која поставља ваша циљна публика.

Корисни и добро написани текстови ће почети да привлаче више људи на ваш вебсајт. Посетиоци који буду били задовољни садржајем највероватније ће исти поделити на друштвеним мрежама или га линковати у својим текстовима, што ће додатно побољшати рангирање ваших страница у резултатима претраге.

3. Оптимизација на страници

Како би претраживачи попут Google -a или Bing -a препознали да је оно што пише на вашем вебсајту релевантно и корисно за посетиоце, требало би да испоштујете одређена правила структуре једне веб странице.

Поставите тагове на наслове и поднаслове ( H1, H2, H3 …), додајте alt text на фотографије, интерлинкујте странице на вебсајту. Ово су само неки од техничких корака који унапређују видљивост вебсајта.

4. Техничка оптимизација

Ова подешавања се односе на сам код вашег вебсајта и о овоме би требало да разговарате са особом која је програмирала и одржава ваш вебсајт. 

Техничком оптимизацијом се уклањају мртви линкови, повећава брзина учитавања веб страница, додају одређени протоколи, уклањају ризични линкови и подаци итд.

5. Оптимизација за мобилне уређаје

С обзиром да огроман број корисника интернета углавном користи мобилне уређаје за претрагу, важно је да ваш сајт буде оптимизован за њих. Дакле, потребан вам је вебсајт који се прилагођава уређају, тј. величини екрана на који се учитава.

О прилагодљивом вебсајту би требало размишљати на почетку његовог развоја, јер је касније мало теже унети неопходне измене које ће бити довољно функционалне и исплативе.

6. Повратни линкови (Backlinks)

Повратни линкови су везе које са других сајтова иду ка вашем. Ови линкови су битан фактор који доказује вашу експертизу, односно квалитет садржаја који се налази на вашем вебсајту. 

Ауторитет вебсајта се гради управо повратним линковима, што значи да када неко сматра да је то што сте писали корисно, линкује своју страницу до ваше како би читаоци добили више квалитетнијих информација. 

Што више повратних линкова остварите, то ће се ваш вебсајт боље рангирати у резултатима претраге.

7. Локални SEO

Ако ваша фирма има и физичку локацију, требало би да оптимизујете сајт за локалну претрагу. То се постиже креирањем профила на сервису Google My Business , при чему додајете адресу и број телефона на сам вебсајт. 

На овај начин постајете доступнији клијентима који желе да дођу у вашу продавницу или канцеларију, како би се детаљније информисали о вашој понуди.

8. Праћење и мерење резултата

Како бисте правовремено реаговали и прилагођавали SEO стратегију, неопходно је да пратите, мерите и анализирате резултате. Најбољи и најједноставнији начин је да на вебсајт повежете Google Analytics

Овај алат вам даје увид у све особине посетилаца сајта, њихово понашање на сајту, као и све метрике које се тичу садржаја. Преко аналитике можете видети укупан број посета у жељеном временском периоду, одакле долазе те посете, као и у којој фази куповине се налазе.

Закључак

SEO је есенцијални део сваке кампање дигиталног маркетинга. Без оптимизације вебсајта за рангирање у резултатима претраге је јако тешко остати конкурентан и привући ноеве посетиоце и купце. Стога је неопходно да још данас кренете у овај тип оптимизације.

Крените од горенаведених корака оптимизације и временом ћете савладати игру која се зове SEO . Имајте у виду да свака оптимизација захтева време како би показала резултате, те се наоружајте стрпљењем и не одустајте.

Контактирајте нас