Поврат на инвестицију (ROI) и дигитални маркетинг - Практични савети

Поврат на инвестицију (ROI) и дигитални маркетинг - Практични савети

Шта је поврат на инвестицију (ROI)?

Поврат на инвестицију ( ROI ) је метрика којом се мери ефикасност и исплативост неке инвестиције. Рачуна се тако што се зарада од инвестиције подели са ценом инвестиције. Једноставно речено, поврат на инвестицију је начин сагледавања успешности фирме, тј. показује да ли фирма зарађује новац или не. 

Зашто је поврат на инвестицију ( ROI ) битан у дигиталном маркетингу?

Поврат на инвестицију је метрика од суштинског значаја за дигитални маркетинг, јер директно показује исплативост целокупне маркетинг стратегије, као и појединачних кампања, креативних решења, позива на акцију и свих осталих циљева којима се мери учинак.

Израчунавањем поврата на инвестицију, власник фирме или маркетар може видети колико се новца зарађује кроз сваки поједниачни маркетиншки канал, те могу да адекватно реагују и преусмере средства тамо где је исплативост већа.

Како се израчунава поврат улагања (ROI)?

Како бисте израчунали поврат на инвестицију у дигитални маркетинг, потребно је да пратите следеће кораке:

  • Израчунајте потрошњу по маркетиншкој кампањи. Узмите у обзир све трошкове, као што су цена за дизајн вебсајта, оглашавање, имејл маркетинг итд.
  • Сакупите информације о приходу који је одређена кампања остварила. Под овим се подразумевају све успешне продаје, као и број потенцијалних купаца остварених током кампање.
  • Одузмите трошкове кампање од оствареног прихода како бисте одредили профит, тј. зараду.
  • Поделите профит са трошковима кампање да бисте сазнали колики је поврат на инвестицију.

На пример, ако ваша фирма уложи 1000€ у кампању дигиталног маркетинга која оствари 1500€ прихода, долазимо до износа од 500€ који представља профит, тј зараду. Поврат на инвестицију се онда добија следећом формулом: 500/1000 = 0,5 или 50%.

Које метрике дају бољи увид у поврат на инвестицију?

Постоји неколико битних метрика које би требало да пратите како би детаљније сагледали и утицали на поврат улагања:

  • Цена по клику (CPC) : Ова метрика представља цену сваког клика на вашу онлајн рекламу, тј. оглас. Пратећи ову метрику знаћете да ли ваша кампања генерише кликове по добрим ценама.
  • Стопа конверзије: Ова метрика се односи на проценат људи који су дошли на вебсајт и извели жељену активност. То може бити клик на број телефона, попуњавање форме, куповина итд. Пратећи ову метрику можете се фокусирати на особине људи који радије остварују жељене акције, и онда усмерити циљање ка њима.
  • Стопа напуштања: Ова метрика представља проценат посетилаца који одлазе са сајта после отварања само једне странице. Висока стопа напуштања значи да ваш вебсајт не нуди посетиоцима оно што им је потребно, те је неопходно унапредити сајт.
  • Просечна корпа: Овај број представља колико просечно један корисник троши на вашем вебсајту при појединачној куповини. Ако је ова метрика висока, то значи да је и приход већи.

Како побољшати поврат на инвестицију?

  • Потребно је добро разумети циљну публику: Ако познајете своју публику, биће вам лакше да маркетиншку кампању кројите по њиховој мери. Ако их разумете, моћи ћете да са њима комуницирате онако како њима одговара и на начин који ће их мотивисати да изврше одређену акцију.
  • Анализирајте сакупљене податке: Искористите алате за праћење аналитике, јер ће вам то помоћи да много боље сагледате успешност маркетиншке стратегије и бићете у прилици да увремењено делујете и прилагодите кампање.
  • Тестирајте и унапређујте кампање: Како би ваше маркетиншке кампање имале бољи учинак, веома је битно да стално тестирате нова решења и побољшавате она која су се већ показала добро. Испробајте различите слике, видео снимке, текстове, веб странице и сазнајте шта функционише најбоље.
  • Уложите у SEO: Оптимизација вебсајта за приказивање у резултатима претраге је нешто што може и хоће унапредити ваш бизнис. Како бисте имали више продаја по цени која вам одговара, пуно људи би требало да види понуду, а то значи да ваш сајт мора да се појављује високо у резултатима претраге. Овај тип оптимизације схватите као маратон јер ће резултати уследити мало касније него што је то случај са плаћеним оглашавањем.
  • Искористите поновно циљање: Ретаргетинг је процес приказивања реклама оним људима који су већ имали контакт са вашим брендом. Људи који су већ посетили ваш вебсајт су показали одређено интересовање за оно што нудите, тако да се итекако исплати поново их вратити помоћу правовремене визуелне или видео рекламе.

Контактирајте нас