Свет дигиталног маркетинга орбитира око потенцијалних купаца. Свака фирма се бори да привуче пажњу своје циљне публике и из ње привуче потенцијалне и остварене купце.
Потенцијални купац ( lead ) је неко ко показује интересовање за вашу фирму, производ или услугу. Када неко кликне на вашу рекламу, остави коментар испод објаве, отвори мејл, можете га сматрати потенцијалним купцем. Та особа је спремна да настави комуникацију са вашим брендом.
Свако од нас пролази кроз десетине мејлова у којима нам се нека фирма обраћа и нуди попусте и промоције. На тај начин они успевају да се обрате циљној публици веома брзо и закључе ко је заинтересован за оно што нуде.
Дакле, ефикасност и исплативост су главни фактори због којих се многе фирме одлучују на прикупљање потенцијалних купаца.
Прикупљање потенцијалних купаца у дигиталном маркетингу је процес циљања публике и неговања односа са онима који су остварили иницијални контакт са поруком бренда. Циљ је конвертовање потенцијалних у остварене купце, што за резултат има повећану продају и зараду.
Потенцијлани купци се прикупљају кроз различите канале, укључујући имејл маркетинг и друштвене мреже.
Потенцијални купци пролазе кроз следеће фазе:
Прикупљање потенцијалних купаца је неодвојиви део сваке стратегије у домену дигиталног маркeтинга. Креирање маркетиншке кампање без стратегије је бацање новца и прави пут у разочарење. Дакле, улога специјалисте за дигитални маркетинг је да од великог броја корисника интернета пронађе онај мањи број људи који су заинтерeсовани да постану купци или клијенти.
Фирме које немају добро развијену стратегију прикупљања потенцијалних купаца се често ослањају на телефонске позиве, што може довести до нарушавања репутације ваше фирме.
Замислите да вам свакодневно стижу мејлови или вас неко зове телефоном и нуди вам нешто за шта сте апсолутно незаинтересовани. Такву фирму вероватно не би препоручили својим пријатељима.
Додатно, људи који су технолошки и дигитално писмени ће добро осетити агресивну продају. У већини случајева, ствара се отпор при остваривању контакта са фирмом којој је више стало до новца него до решавања проблема које потенцијални купац има.
Конвертовање неког ко је већ изразио интересовање за одређени производ је знатно лакше и неће нашкодити вашем бизнису.
У случају да у свом тиму немате специјалисту за дигитални маркетинг, било би добро да ангажујете једног, како бисте лакше и ефикасније дошли до своје циљне публике, потенцијалних купаца, и на крају, већег профита уз већи повраћај уложеног у дигитални маркетинг.