Долазак Тему-а у Србију: Како нови играч мења правила игре у Google оглашавању

Долазак Тему-а у Србију: Како нови играч мења правила игре у Google оглашавању

У последњих неколико година, дигитални пејзаж у Србији постаје све динамичнији, а долазак нових играча додатно доприноси овој трансформацији. Један од најновијих и најзначајнијих конкурената на тржишту је Тему, платформа која је изазвала озбиљну пометњу међу домаћим предузећима која се оглашавају путем Google Аds-а. 

Готово је немогуће да у протеклих неколико месеци обавите било какву Google претрагу без наиласка на неки од њихових огласа, без обзира на то шта тражите. Ови огласи су постали толико уобичајени да се чини да Тему има решење за сваки ваш упит. Природно, ово поставља питање: да ли предузетници у Србији треба да се плаше Тему-а као озбиљног конкурента? Овај блог чланак истражује како Тему улази у готово све индустрије и постаје озбиљан конкурент српским бизнисима, али и разматра шта то значи за будућност локалних предузећа. Да ли је време за панику или прилика за иновацију и прилагођавање?

Шта је Тему?

Тему је глобална платформа за е-трговину која се брзо шири на нова тржишта, укључујући и Србију. Њихов пословни модел често укључује агресивне маркетиншке кампање, конкурентне цене и широк асортиман производа, што им омогућава да брзо освоје значајан тржишни удео.

Тему и Google Ads: Нова динамика

Одмах по доласку на српско тржиште, Тему је почео агресивно да се оглашава путем Google Ads-a. Њихови огласи су обухватили много различитих индустрија, па су се тако нашли у конкуренцији са домаћим и страним фирмама у разним областима. То значи да су брзо постали видљиви и почели да се такмиче за пажњу купаца у многим секторима.

Ево како Тему мења правила игре:

Агресивна стратегија лицитирања : Тему често користи високе понуде за кључне речи и огроман буџет како би осигурао врхунске позиције у резултатима претраге. Ово повећава цену кључних речи за све оглашиваче на том тржишту.

Циљано оглашавање : Користећи софистициране алгоритме, Тему прецизно циља публику, што им омогућава високу стопу конверзије, али се и фокусира на масовно циљање. Ово додатно отежава малим и средњим предузећима да се такмиче.

Диверсификација понуде : Са широким асортиманом производа, Тему може да привуче различите групе купаца са различитим интересовањима, што им даје предност у различитим индустријама. То им омогућава да буду конкурентни у различитим индустријама и да привуку ширу базу купаца.

dolazak-temu-u-srbiju


Утицај на српске бизнисе

Долазак Тему-а у Србију доноси нове изазове за локалне бизнисе:

Повећана цена клика (CPC) : Због агресивног лицитирања, просечна цена по клику расте, што може представљати изазов за предузећа са ограниченим буџетом за оглашавање.

Смањена видљивост : Предузећа која се не могу такмичити са високим понудама могу изгубити видљивост, што директно утиче на саобраћај и конверзије.

Потребна адаптација стратегије : Српски бизниси морају да прилагоде своје стратегије дигиталног маркетинга како би остали конкурентни. То може укључивати, поред Гоогле оглашавања, фокусирање на SEO оптимизацију и друштвене мреже. 

Тему је присутан у готово свим категоријама малопродаје, а чини се да је у највећем проценту конкурентан у области моде, дечијих играчака, декорације ентеријера, електронике и опреме за спорт и рекреацију, као и опреме за аутомобиле. 

Које стратегије могу применити локална предузећа како би смањила утицај конкуренције?

1. Фокусирање на локалне предности

Локална предузећа могу да искористе своје разумевање локалног тржишта и културе како би пружила персонализовану и прилагођену услугу. Ово може укључивати персонализовану комуникацију са купцима и понуду производа који су специфични за локалне потребе и жеље.

2. Инвестирање у дигитални маркетинг

Усредсредите се на повећање органске видљивости путем оптимизације за претраживаче (SEO) и креирање вредног садржаја који привлачи и ангажује вашу циљну публику. Блогови, видео садржаји и друштвене мреже могу бити одлични канали за изградњу присуства и ауторитета на мрежи. Такође, поред Google Ads-а, истражите оглашавање на друштвеним мрежама као што су Facebook, Instagram и LinkedIn. Ове платформе могу понудити различите могућности циљања и ангажовања корисника.

3. Унапређење корисничког искуства

Обезбедите одличну корисничку подршку како бисте градили поверење и лојалност код купаца. Брзо реаговање на упите и решавање проблема може значајно побољшати искуство купаца. Такође, осигурајте да је ваша веб страница ажурирана, брза и прилагођена мобилним уређајима. Лакоћа навигације и једноставност куповине могу значајно утицати на конверзије.

4.Праћење трендова

Редовно пратите тржишне трендове и конкурентске активности како бисте били у току са новим стратегијама и приликама за развој.

Долазак Тему-а на српско тржиште представља озбиљан изазов за постојеће бизнисе. Међутим, то је такође прилика за развој и иновацију. Предузећа која се брзо прилагоде новим условима, користећи разноврсне стратегије дигиталног маркетинга, могу да искористе ову ситуацију у своју корист. У времену када се конкуренција повећава, флексибилност и иновација постају кључни фактори успеха.

Контактирајте нас