Ремаркетинг или поновно оглашавање је унело велике промене у свет дигиталног маркетинга, омогућавајући оглашивачима и бизнисима да се на ефикасан начин поново повежу са потенцијалним купцима или корисницима услуга. Иако је пун потенцијал овог вида оглашавања највише изражен у интернет продаји, не треба занемарити ни његов утицај у услужним делатностима. И једни и други са великим успехом могу користити предности овог типа реклама.
Ремаркетинг је стратегија интернет оглашавања која омогућава да циљате оне људе који су већ посетили вашу веб страницу или интераговали са вашим садржајем. Коришћењем колачића који бележе посете и активности корисника интернета на сајту, можете им циљано приказивати огласе, док претражују интернет или посећују друштвене мреже. Подразумева се да кориснике јасно информишете о томе у коју сврху се ови подаци користе. Циљ је да их подсетите на производе или услуге, које су већ гледали и да их вратите на ваш сајт, како би завршили жељену акцију, обавили куповину или се пријавили за одређену услугу. Један од највећих предности ремаркетинга је што пружа прилику људима да се поново повежу са производима или услугама које су им већ привукли пажњу, да поново размисле о свим опцијама, и донесу бољу информисану одлуку.
Бројне су предности ремаркетинга за оне који се одлуче да их уврсте у своје кампање оглашавања:
Ако узмемо у обзир да свега 2% људи обави жељену акцију на вашем сајту приликом прве посете, а да они који виде ремаркетинг огласе показују 70% већу вероватноћу да ће постати купци или клијенти, сасвим је извесно да је ремаркетинг ефикасан и да га треба уврстити у стратегију онлајн оглашавања.
Због чега се онда још увек води полемика о овом типу огласа?
Неки људи ремаркетинг огласе сматрају изузетно корисним, јер им помажу да пронађу релевантне производе и услуге. Други их међитим виде као сметњу или их сматрају досадним, јер им се чини да их стално прате. Због тога их поједини бизниси и оглашивачи свесно изостављају из својих стратегија онлајн оглашавања.
Важно је истаћи да су, у многим истраживањима, корисници интернета у великом броју исказали позитивно мишљење о ремаркетинг огласима, када су они прилагођени њиховим интересовањима и пруже им релевантне понуде. Управо је то пут којим треба ићи. Правилно циљање, персонализација огласа и поштовање приватности корисника, значајно доприносе позитивном доживљају ремаркетинг огласа. Уколико их исправно користите, ваше кампање поновног оглашавања ће посетиоцима вашег сајта пружити боље и позитивно корисничко искуство, што ће се сигурно одразити на раст вашег пословања.
Већ смо навели да је кључ позитивног искуства са ремаркетинг огласима у персонализацији понуде. Замислите да сте у потрази за одређеним производом и прегледали сте велики број различитих сајтова. Након одређеног времена, када сте већ и заборавили где сте све видели а нарочито које су цене тог артикла, док читате свој омиљени портал, прикаже вам се реклама са баш тим производом. А ако је у току акцијска понуда те продавнице, па је цена и нижа него што сте планирали да потрошите, такву понуду ретко ко ће прексочити. Ово је реалан пример, како функционишу огласи у кампањама динамичког ремаркетинга.
Овај вид оглашавања представља корак даље у ремаркетингу. Користећи информације о прегледаним производима или услугама, овај вид кампање прилогађава и персонализује огласе, и приказује их корисницима интернета приликом њихове даље претраге. Када људи виде огласе у којима је тачно оно што их занима, већа је вероватноћа да ће приступити акцији, купити жељени производ или се пријавити за услугу.
Пример динамичког ремаркетинг огласа сајта Aliexpress Иако је у маркетингу један од главних циљева доћи до нове публике и пронаћи потенцијалне купце или клијенте, који тек треба да се упознају са вашим брендом, не смеју се запоставити они који вас већ познају, а који су исказали јасно интересовање за вашу понуду. У свету онлајн оглашавања подсећање корисника на ваш бизнис се лако постиже кампањама ремаркетинга. Поновно оглашавање се може применити на свим каналима, од веб страница, друштвених мрежа до електронске поште. На вама је да изаберете онај који најбоље одговара вашем типу бизниса.
Паметно користите ремаркетинг огласе. Правилним циљањем и поштовањем приватности, изградићете позитиван однос корисника према бренду. Креирајући персонализоване огласе, који посетиоцима вашег сајта или профила на друштвеним мрежама, пружају релевантне информације и понуду прилагођену њиховим интересовањима, добићете лојалне купце, који ће вам се изнова враћати.
Динамички ремаркетинг је најефикаснији начин да онлјан продавнице одрже корак са растућом конкуренцијом, приказујући својим купцима персонализоване огласе. Услужне делатности могу прилагодити своју огласну поруку различитим циљним групама и придобити релевантне клијенте.
Ремаркетинг је ефиксан вид оглашавања. Циљајући малу групу људи, која је показала значајно интерсовање за оно што нудите, постиже се већа продаја и бржи поврат на инвестирана средства.
Због свега наведеног, ремаркетинг је незаобилазан део сваке стратегије дигиталног маркетинга, која значајно води расту онлајн пословања.