Друштвене мреже су постале неизоставни алат који помаже фирмама да пронађу своје потенцијалне купце и унапреде препознатљивост бренда.
Текст пред вама има за циљ да представи 10 кључних савета за ефикасније коришћење друштвених мрежа у пословне сврхе.
Покушајте да испратите сваки савет јер ће вам несумњиво помоћи да на прави начин искористите огромни потенцијал који нуде популарне платформе попут Facebook-a, Instagram-a или TikTok-a .
Први корак ка ефективном коришћењу друштвених мрежа у пословне сврхе је идентификација публике која је релевантна за ваше пословање. Дакле, неопходно је пронаћи групацију која је заинтересована за ваш производ или услугу.
Ако знате ко је ваша циљна публика, онда знате и коју платформу би требало да користите, који тип објава би требало да креирате, у које време и на који начин би требало да пренесете своју поруку.
Различите друштвене мреже посећују различите демографске групе, те би требало водити рачуна о томе пред коју публику стављате свој производ или услугу. Ви најбоље знате вашу понуду, само је потребно да сазнате и на којој платформи би она добро прошла.
На пример, Instagram је платформа на којој се добро продају одећа и козметика, док је LinkedIn мрежа где фирме комуницирају једне са другима, размењују искуства и понуду.
Ако нисте сигурни која би платформа најбоље продавала вашу услугу или производ, експериментишите, крените на више њих, после пар месеци упоредите резултате и донесите одлуку ка којој мрежи би требало преусмерити већину ресурса.
Пре него што кренете да стварате садржај намењен објављивању на друштвенинм мрежама, посветите се изради детаљног плана који ће вам помоћи да ефикасно управљате садржајем.
Испланирајте када ћете постављати објаве, ког типа ће оне бити, који ће бити циљ сваке појединчане објаве, као и циљ одређене, временски ограничене кампање.
Како би лакше испунили зацртане циљеве, уложите довољно труда у стварање садржаја. Оно што објављујете би требало да буде занимљиво, информативно, да привлачи пажњу, и најбитније, да вашој публици решава проблем, тј, да има вредност.
Редовно објављивање квалитетног садржаја је кључни корак ка прикупљању и задржавању пратилаца и посетилаца на вашим страницама. У свој план убаците и распоред објављивања и строго га се придржавајте.
Ако сте конзистенти, ваша публика ће у сваком тренутку знати шта може да очекује од вас и на тај начин ће постати верна и ишчекивати сваку следећу објаву.
Аутоматизација вам може бити од користи при планирању и заказивању објава, зато је добро да истражите софтвере који вам могу помоћи да свој план за садржај извршите без грешке.
Ваше странице на друштвеним мрежама нису само ваш алат и место где ћете само ви рећи шта имате. Ако желите да унапредите пословање захваљујући мрежама, неопходно је да стално комуницирате са својим пратиоцима.
Увек одговарајте на коментаре и поруке, постављајте питања, пробајте да анимирате своју публику како би се она што дуже задржала код вас и била активна.
Садржај који садржи слике и видео снимке изазива већу активност код корисника интернета. Иако је текст и даље неодвојиви део сваке кампање на друштвеним мрежама, имајте у виду да се пажња пратилаца лакше осваја визуелним решењима.
Покушајте да произведете визуелна решења која су релевантна за вашу публику, да су високог квалитета у естетском смислу, и да прате актуелне трендове графичког дизајна.
Постављање кључних речи са знаком ‘#’ испред је пракса која се годинама показује као корисна. Помоћу хаштагова можете доћи до публике која претражује одређене кључне речи. Дакле, уз веома мало напора можете побољшати видљивост објаве.
Плаћеним оглашавањем на друштвеним мрежама отварате један посебан канал који вам може за краће време и веома прецизно повећати посету на вебсајту, побољшати продају и помоћи вашем бренду да се боље позиционира на тржишту.
Друштвене мреже се првенствено ослањају на свој потенцијал за оглашавање, и зато је веома битно да кренете што пре. Један од најбитнијих бенефита плаћеног оглашавања је то што директно утиче и на органски раст странице. То значи да се ефекти оглашавања виде и пошто се одређена кампања завршила.
Користите алате за аналитику како бисте јасно видели какав је учинак ваших објава. Детаљном анализом кампањи на друштвеним мрежама можете доћи до вредних увида који се тичу ваших пратилаца и купаца, као и о томе који садржај пролази добро, а који не.
Анализа резултата ће вам помоћи да доносите увремењене и паметне одлуке и примењујете побољшања која се тичу даље стратегије и креирања садржаја.
Друштвене мреже и динамика на њима се веома брзо и често мења. Ако желите да останете конкурентни и наставите да привлачите посетиоце, требало би да добро препознате и користите актуелне трендове.
Запратите највеће и најуспешније фирме у вашој индустрији како бисте видели који тип садржаја привлачи највише пажње. Такође, посећујте семинаре и конференције где се говори о трендовима у индустрији дигиталног маркетинга.
На крају, наставите да се едукујете и разговарате са колегама о најбољим праксама објављивања на друштвеним мрежама.
Као што је речено на почетку, друштвене мреже су алат огромног потенцијала, али је неопходно да будете свесни да успех на мрежама не долази лако и преко ноћи. Потребно је пуно уложених сати, креативности и новца како би ваша страница привукла циљну публику и претворила је у купце или клијенте.
Пратећи наведене савете ћете не само побољшати своје странице, већ ћете и пуно научити о природи друштвених мрежа, дигиталном маректингу, креирању и планирању садржаја. Сва та сазнања ће вам сигурно помоћи да своју фирму подигнете на виши ниво.