Циљ сваког предузетника је да унапреди пословање. Под тиме се углавном подразумева боља продаја и већа зарада уз смањење трошкова . Звучи савршено, али у пракси се често наилази на бројне препреке.
Предузетници се неретко нађу у ситуацији да, иако имају одличну услугу или производ који је повољан, квалитетан и доступан, не могу да унапреде своју фирму и подигну је на виши ниво.
Први корак који је неопходно направити је свакако одређивање буџета за оглашавање. Начини за постављање и вођење маркетинг кампања су различити и сваки од њих има своје предности и мане. Због тога се власницима фирми препоручује барем основна едукација о начинима и бенефитима онлајн рекламирања .
Поред широко заступљених огласа намењених онлајн претраживачима и визуелним огласима који се појављују на различитим вебсајтовима, више пажње би дефинитивно требало посветити YouTube оглашавању.
Како је видео као медиј освојио интернет?
Појава паметних мобилних уређаја је неповратно променила навике, како корисника интернета, тако и потрошача. Пре само неколико година, и даље је већина људи користила десктоп рачунаре за приступање мрежи, али је ситуација почела да се мења током 2016. године.
Доласком паметних телефона кренуо је и продор видео записа. Просечан корисник интернета проведе пуних 16 сати гледајући различите видео садржаје сваке недеље. Ако томе придодамо чињеницу да је пре само 2 године број тих људи био за 52% мањи, лако можемо доћи до закључка којом брзином напредује овај медијум. (Извор: Wordstream )
Видео снимци из угла потрошача
- Видео записи на социјалним мрежама се деле (share) 1200% више него текст и слике заједно
- Људи упамте 95% садржаја из видеа, а само 10% када читају текст
- 96% корисника интернета је пре куповине погледало видео у коме се представља производ или услуга
- 86% купаца жели да види више снимака у којима се рекламира нека фирма
- 64% људи изврши куповину након што погледа видео неког бренда
Видео снимци из угла бизниса
- 51% професионалаца који се баве маркетингом тврди да видео запис као метода за оглашавање доноси најбољи поврат уложеног
- 87% онлајн маркетера користи видео садржаје у својим кампањама
- Маркетери који користе видео у оглашавању успевају да зараде и до 49% више него они који не користе овај формат
- Маркетинг кампање које садрже видео запис имају 34% већу продају од оних које га не садрже
- 84% маркетера тврди да им је видео помогао да повећају број потенцијалних купаца
Када узмемо у обзир наведене податке, лако можемо доћи до закључка да је видео доминантан и омиљен формат, како код корисника тако и професионалаца који се баве дигиталним маркетингом.
Зашто је YouTube најбоље место за промовисање снимака о бренду?
- YouTube платформа има преко 2.3 милијарде улогованих месечних корисника (што значи да их вероватно има и више
- Људи прегледају преко милијарду сати видео снимака сваког дана
- 70% корисника користи мобилни телефон за гледање садржаја
- 90% људи сазнаје о новим производима баш на YouTube-u
- 70% корисника купи производ јер је за њега сазнало преко видео записа
- 62% компанија има YouTube канал где редовно поставља видео записе
Наведене статистике несумљиво имплицирају да је YouTube платформа одлично место за оглашавање.
Зашто би требало узети у обзир YouTube оглашавање?
- Ова платформа је место се лако долази до великог броја потенцијалних купаца
- Рекламе се приказују само људима које интересује Ваш производ или услуга, за разлику од ТВ реклама које се приказују свима
- Таргетирањем публике се штеди новац и повећава повраћај средстава уложених у оглашавање.
- Рекламе плаћате само ако их корисници гледају
- Резултати су видљиви у реалном времену, те је могуће брзо реаговати по питању оптимизације кампања
Врсте огласа које подржава YouTube платформа
- Видео огласи у стриму који се могу прескочити
- Огласи у стриму који се не могу прескочити (укључујући бампер огласе)
- Видео огласи за откривање (раније познати као огласи у приказу)
- Огласи који нису видео (банери)
Сваки од наведених типова огласа има своју улогу у процесу прибављања нових клијената и купаца, и требало би бити опрезан за коју врсту се одлучујете током кампање. Одлуку о конкретној врсти огласа је најбоље донети на основу зацртаног циља приликом постављања кампање.
Кораци за покретање YouTube оглашавања
- Направите видео снимак у коме представљате производ или услугу, и отпремите га на свој YouTube канал. Пожељно је да имате посебан канал за фирму.
- Одаберите циљну публику - Локација, узраст, интересовања и друге карактеристике
- Одредите буџет - Изаберите колико желите да улажете дневно или на нивоу месеца
- Размислите о циљевима оглашавања - Запитајте се да ли желите да људи постану свеснији о постојању Вашег бренда, или ако сте ово обавили преко других огласних канала, једноставно за циљ поставите продају производа или прибављање потенцијалних клијената
- Покрените кампању оглашавања уз помоћ Google Ads платформе
- Пратите резултате и оптимизујте кампању по потреби како бисте максимизовали повраћај уложених средстава
За сва питања, савете и помоћ при постављању, вођењу и оптимизовању YouTube кампања, обратите се нашем посвећеном тиму. Стојимо Вам на располагању.