Данашњи бизнис није могуће водити без неке врсте онлајн присуства. Иако можете чути различите савете о томе коју врсту онлајн приказа да изаберете, а у зависности од типа вашег бизниса и маркетиншких циљева, у главама власника се све своди мање-више на једно – како увећати профит или продају путем онлајн канала оглашавања.
Звучи једноставно, али је у пракси знатно теже са успехом спровести добар продајни план. Јер, то није само скицирање циљева и надање да ће се све одвијати по вашој замисли.
Добар продајни план подразумева неколико кључних корака који и не морају да буду тако радикални нити скупи да би дали резултат. Да бисте знали шта је то што треба да радите, није лоше имати стручњака који ће знати да предочи шта конкретно доноси резултат у случају ВАШЕГ бизниса.
За почетак, прочитајте која су то три најефикаснија и најмање компликована начина да увећате своју продају онлајн.
Јасан call-to-action (CTA) je предуслов сваке успешне куповине. Међутим, већина бизниса често превиђа ову једноставну чињеницу приликом креирања продајних страница. Зато дугмићи који би требало да наводе купца да предузме наредни корак – на пример, пријави се на newsletter, преузме ebook или пошаље захтев за бесплатан упит– нису добро позиционирани на сајту.
Ма колико банално деловало, детаљно планирање CTA дугмића је од велике важности за искоришћавање већег продајног потенцијала вашег сајта.
Дугмиће би требало постављати у зависности од дужине текста, а не само изгледа странице. Идеално би било да се за страницу од 500–700 речи креира до 5 CTA дугмића.
Оно што је битније од броја дугмића јесте – место где ћете их поставити. Не можете отпочети продајни текст са CTA – можете, али ће то вероватно уплашити купца или му изазвати сумњу да нешто „муљате“ и да желите да му „увалите“ производ по сваку цену. Зато се први дугмић ставља након увода у којем таргетирате проблем. Дугме служи да би заинтересовало купца да „сазна више“ о решењу које предлажете.
За оне који „не падају“ на прву лопту, треба поставити још пар дугмића, у зависности од тога колико им дуго треба да стекну поверење и одлуче се на наредни корак. Један дугмић иде након детаљнијег описа проблема и ваших очекивања. Следећи би требало поставити испод bullet-pointsa у којима ћете побројати бенефите решења које нудите. На крају продајног текста, обавезно је ставити и CTA дугме – за финалну одлуку да купац добије информације о решењу које нудите.
Упамтите, што јасније представите акцију на коју их позивате, веће су шансе да ћето и учинити.
Посетиоци вашег сајта немају баш много времена на располагању. Од момента када дођу на вашу страницу па до момента док је не напусте или не кликну на дугмић за акцију, имате свега неколико секунди њихове пажње. То значи да ако не могу брзински да скенирају садржај странице, вероватно неће желети ни дуго да се задрже. А још мање да нешто ураде.
Наслови и поднаслови на продајној страници морају бити што прецизнији и што сликовитији, управо да би омогућили посетиоцу да упозна ваш производ или услугу и да предузме предвиђене кораке.
Покушајте да се ставите у кожу некога ко први пут долази на вашу страницу. Логично је да ће тражити „пречицу“ да дође до ваше понуде – шта је то што му нудите и колико то кошта? И што дуже одлажете одговор на ова два питања, све снажније ћете утицати на пораст сумње и неповерење вашег посетиоца
Понекад је мање више – а у случају креирања ефикасних поднаслова и наслова, то је апсолутно тачно.
Дајући наслове који су јасни и разумљиви градите поверење. Можда ваш посетилац одлучи да не купи ништа у овом тренутку, али ће у неком наредном свакако имати на уму да је ваш садржај искрен и транспарентан, што ће великим делом утицати на његову одлуку када се следећи пут буде нашао на истом месту.
Сигурно сте милион пута до сада чули да је најважније имати „прегледан сајт“, али да ли вам је неко објаснио зашто? Још важније, да ли знате како дизајн сајта утиче на повећање продаје онлајн?
Ако је ваш одговор не, ево кратког објашњења зашто би требало обратити пажњу и на дизајн сајта, ако желите да увећате продају онлајн.
Замислите да уђете у продавницу по први пут – чули сте да је продавница једна од најбољих и да нуди широк асортиман по повољним ценама. Међутим, од тренутка када крочите у радњу као да сте ушли у џунглу. Нигде ознака, полице пренатрпане, све је непрегледно. Потрошили сте пола сата само тражећи суседни ред!
Ко се не би изнервирао у оваквој ситуацији? Наравно, не пада вам на памет да се поново вратите тамо – чак су кутије могле да вам падну на главу колико је све неорганизовано и претрпано.
Слично се догађа и са посетиоцима вашег веб-сајта: улазак на страницу која је лоше организована, препуна слајдова и непотребног текста и на којој је тешко пронаћи путању кретања деловаће врло демотивишуће на посетиоца. Врло је извесно да се неће ни потрудити да остану нити да купе.
Јасна навигација на веб-сајту можда не делује као фактор који има одлучујуће везе са повећањем продаје, али није ни занемарљив. Олакшајте вашим купцима посету веб-сајту тако што ћете јасно означити категорије производа.
У неком од наредних текстова бавићемо се предностима Гугл Адса и начинима на које можете да искористите потенцијале ове алатке на најбољи могући начин. За сада, поделићемо са вама једну малу тајну
Инсталирање екстензије за Адс (које је потпуно БЕСПЛАТНО и подржано и од стране Гугла и од стране Бинга) омогућава вам да креирате огласе који су видљивији и разноврснији. На пример, ако продајете наочаре за сунце, у опису вашег огласа стајаће две посебне категорије – мушке и женске наочаре за сунце. Шта тиме добијате? Аутоматски, таргетирате две групе купаца и повећавате могућност продаје.
Звучи сјајно, зар не? Зашто не бисте испробали нешто већ данас?