Сигурно сте некада чули да је и-мејл маркетинг мртав. Да ли та тврдња има додира са реалношћу? Да ли је исплативо улагати у и-мејл маркетинг кампање? Која је корист од овог типа оглашавања?
Текст пред Вама би требало да одговори на сва горенаведена питања и подробније Вас информише о овој недовољно искоришћеној прилици за унапређење пословања.
Пре него се баците на читање, имајте у виду следећи податак: 18% послатих мејлова бива отворено, а 2.6% људи заправо и кликне на неки од линкова у примљеном мејлу.
И-мејл активно користи више од 4 милијарди људи широм света. Када овом податку придодамо да платформу Facebook користи око 3 милијарде (Извор: Statista), а Instagram око милијарду и 400 милиона људи (Извор: Backlinko), долазимо до закључка да коришћење и-мејла у сврхе оглашавања не само да није ствар прошлости, већ ту лежи огроман потенцијал који чека да буде искоришћен.
Бенефити е-маил маректинга су многобројни, а у наставку можете видети неке од највећих:
Натпис ‘Пријавите се на нашу листу и будите обавештени о попустима и ексклузивним понудама’ са пољем за унос и-мејла вероватно већ постоји на Вашем веб сајту или онлајн продавници, и то је одлично. Али, шта се дешава када се неко пријави? Шта стоји иза те једноставне форме која прикупља потенцијалне клијенте и купце? Какво искуство им пружате заузврат?
Дигитална ера је са собом донела нове изазове и један од њих је приватност корисника интернета . То је довело до тога да су људи данас више него икад обазриви када остављају своје личне податке онлајн.
Дакле, ако се неко одлучи да се упише на Вашу листу, имајте на уму да Вам верује , да Вам пружа шансу , и да на неки начин инвестира у Вас . Због тога је битно да своју е-маил листу намењену промоцији Вашег бизниса схватите озбиљно и дате све од себе да онима који су Вам указали поверење узвратите адекватно.
За почетак, било би добро да новим претплатницима пошаљете мејл добродошлице са описом услуга које пружате, и специјалним понудама које би могле да их интересују. На тај начин пружате руку ка старим и/или потенцијалним клијентима и крећете да градите однос узајамног поверења и комуникације која може резултирати пословном сарадњом.
Следећи корак Ваше е-маил кампање може бити серија мејлова које ћете послати посетиоцима онлајн продавнице који су дошли на корак од куповине и онда отишли. Направите сегментирану листу оних који су напустили ‘Cart’ и пошаљите им подсетник који ће их мотивисати да комплетирају куповину.
Не напуштајте своје лојалне купце, наставите да им се обраћате и размењујете информације.
Више од 70% купаца тврди да персонализовано искуство које имају са неком фирмом може знатно убрзати њихову одлуку о куповини. (Извор: DynamicYield)
Дакле, Ваш купац може постати свако коме се обратите на приснији и директнији начин . Оваквом стратегијом ћете олакшати посао свом маркетинг тиму и знатно умањити утрошак ресурса. Персонализација штеди и време и новац , а повећава повраћај уложеног и јача однос између Ваше фирме и купаца.
Персонализација се може вршити на више начина. Купце и посетиоце сајта можете сегментирати на основу понашања на самом веб сајту, тј. броју посета одређене секције сајта, као што је ‘корпа’, страница за остављање података о плаћању, или страница на којој се налазе производи на попусту. У зависности од природе Вашег бизниса можете утврдити основе за сегментацију и тим групама корисника се обраћати на различит начин током и-мејл кампања.
Одржавајући живу и персонализовану комуникацију са потенцијалним и старим купцима јачате лојалност коју они осећају према Вашем производу или услузи. Посредан бенефит стратегије персонализације су пријатна осећања која ће корисници доживети при помисли на Ваш бренд. То директно доводи до боље продаје, а индиректно повећава шансу да нови људи сазнају за Вас, јер ће им о томе причати они који већ имају позитивно искуство у сарадњи са Вама.
Напишите серију и-мејлова који ће се на пријемчив начин обраћати различитим групама Ваших корисника, активирајте кампању и очекујте фантастичне резултате.
Онлјан оглашавање је један од најбољих, ако не и најбољи начин да дођете до своје циљне публике брзо, ефикасно и повољно. Мада ово важи за све методе оглашавања преко интернета, имајте у виду да и-мејл маркетинг ипак мало предњачи.
На основу опсежног истраживања спроведеног међу власницима продавница у САД-у, дошло се до закључка да 85% њих сматра да је и-мејл маркетинг најефикаснија стратегија за придобијање купаца , а ово поготово важи за мале бизнисе и стартапове. Заправо, за сваки уложени долар можете очекивати повратак инвестиције који иде до 122%. (Извор: Forrester)
Како би повраћај инвестиције ишао до наведених висина, неопходно је да се активно укључите у креирање персонализованих мејлова, сегментирање купаца, стално чишћење и-маил листе и побољшање комуникације са корисницима. Ако све урадите на прави начин, успећете да значајно спустите цену за коју послати и-мејл може обезбедити купца и продају Вашег производа или услуге.
Коришћењем адекватног онлајн сервиса за аутоматизацију и-мејл кампања жељени резултати ће доћи још брже уз значајну уштеду ресурса. Изаберите сервис који највише одговара Вашем пословању и крените у акцију.
Зашто је имејл маркетинг прави избор за Ваш бизнис?
Ако је Вашој фирми потребна услуга и-мејл маркетинга, обратите нам се, стојимо Вам на располагању.