Консултације

Консултације

Шта је маркетинг консалтинг (саветовање)?

Маркетинг консалтинг (саветовање) је професионална услуга коју пружају искусни и квалификовани стручњаци из области маркетинга. Док су маркетиншки тимови и агенције обично фокусирани на имплементацију и извршење, маркетиншки консултанти су специјализовани за стратегију, ревизију и аналитику.

Нажалост, постоје многи митови и неспоразуми о услугама маркетинг консалтинга и њиховој стварној вредности за компаније. На тржиштима САД и Велике Британије, маркетиншки консалтинг је добро успостављен термин и обично подразумева услугу саветовања о темама маркетиншке стратегије и ширења на нова тржишта. 

У другим деловима света улога маркетиншких консултација још увек није јасна. Најчешћи митови о консултантским услугама су да су оне веома напредне или углавном техничке.

Разумевање модела маркетинг консалтинга

Консултантски модел је повезан са бизнис планом на више нивоа. Прво, истраживање тржишта је кључна фаза за разумевање тржишта и потрошача. Постављање реалних очекивања и прикупљање корисних увида је камен темељац у лансирању бренда и дизајнирању пословне стратегије. 

Доприноси маркетинга организационој структури и инфраструктури су кључни у дигиталном свету. 

Као резултат тога, консултантски модел има ефективан допринос пословном моделу. Коришћење напредних консултантских метода и маркетиншких тактика је камен темељац за изградњу ефикасних и изводљивих циљева и планирање пута којим ће ићи фирма. Последњих година маркетиншки консултанти постају веома поуздан приступ који функционише са било којим типом пословања, од стартапа до средњих и великих брендова.

Главне предности маркетиншких консултантских услуга

Маркетинг консалтинг као услуга омогућава предузећима да приступе високо напредном маркетиншком знању под поузданим условима. Предузећа ангажују професионалце за маркетиншке консултанте обично на основу хитних потреба и за кратки рок.

Највеће предности маркетиншких консултантских услуга могу се сажети у следеће кључне карактеристике.

Специфична знања

Предузећа увек траже високо специјализована мишљења и стручну помоћ како би не само извршили задатак већ и да би обезбедили конкурентску предност на тржишту. Консултантске услуге су увек потребне да додају вредност бренду и маркетиншким активностима, а не само да га похвале. Главна предност маркетиншких консултаната је њихова способност да пруже стручну визију и спрече маркетиншке грешке.


Објективно сагледавање

Маркетинг консалтинг је спољни ресурс који доноси нова мишљења заинтересованим странама. Интервенција треће стране може пружити нова тумачења ситуације и маркетиншких проблема. Искусан консултант има способност да демонстрира тачна истраживања и пружи опсежну хипотезу.


Флексибилност

Улога маркетиншких консултантских услуга је постала приступ за јачање одређене стратешке тактике. У неким случајевима, консултантске услуге могу бити засноване на одређени аспект пројекта, попут подизања свести о бренду или увећања зараде. С друге стране, консалтинг може бити и много опсежнија и дуготрајнија услуга која се врши током дужег временског периода. 

За разлику од маркетиншких стручњака са пуним радним временом, консултанти су ангажовани привремено са циљем извођења одређених пројеката. Ово обезбеђује виши ниво флексибилности и напредак консултантских услуга.

Простор за договор

Постоје различити модели плаћања које предузеће може да бира. Два главна модела су на основу утрошених сати или плаћање по пројекту. У неким случајевима може се користити модел заснован на вредности који омогућава компанијама да имају ефикасну контролу буџета.


Консалтинг контролише трошкове

Повраћај улагања у маркетинг и повраћај трошкова оглашавања су дефинитивно кључни фактор за процену маркетиншког учинка. Увек постоје компликовани изазови у претварању сваког аспекта маркетиншке активности у једноставне прорачуне повраћаја улагања. 

Маркетиншки консултанти су обично укључени у дизајнирање тачних и поузданих метрика за праћење учинка на свим маркетиншким каналима. Сходно томе, консултанти могу помоћи у решавању сукоба између маркетиншких тимова и вишег менаџмента. 


Кључна улога маркетиншког консалтинга је ревизија плаћених канала и пружање препорука о комбинацији канала, као и процес оптимизације платформи за дигитално оглашавање као што су Гугл огласи, Фејсбук огласи и други плаћени друштвени медији и канали.

Затражи понуду